پرانتزباز

نا گفته هایی از تمام گفتنی هایم

پرانتزباز

نا گفته هایی از تمام گفتنی هایم

۵۵

از اینکه مدتها به بازی دعوت نمیشدم خودم هم تعجب میکردم و بیشتر تعجب میکردم که میدیدم اصلا خودم هم به بازی اعتقاد ندارم.

    معمولا در این بازی ها اونایی که علاقمند نیستن شخصیت مجازی با حقیقی اونا تداخل پیدا کنه به طنز رو میارن و یا قسمت عمده ای این شخصیت رو پنهان میکنن و من از اینکه این شخصیت حقیقی نمیذاره بیام و بازی کنم خوشحال بودم.

   چند روز پیش کامنتی از یه دوست داشتم که نوشته بود (.. چقذه من تورو نمیشناسم!!...با هر اپ یه بار دیگه میفهمم که باید بیشتر دقت کنم!.....) و فکر میکنم که به خاطر تضاد در نوشتار متن پست های من است که دچار این تضاد شده است. ادمک باران مرا به بازی من چگونه من شدم دعوت کرد و نیاز هم که نویسنده کامنت گفته شده بود مجددا منو دعوت کرد.

   دعوت رو پذیرفتم و دو بخش رو براش باز میکنم: الف: شخصیت های تاثیر گذار ب: موقعیت ها

   با اجازه از شخصیتها در مرحله اول نام میبرم و تاثیر اونا بر روی شخصیت من.

    1: پدرم که بسیار تاثیر داشت و جدا از انکه نقش پدر را به خوبی ایفا میکرد دوست خوبی هم بود.به واسطه این شخصیت من در ده سالگی وارد بازار شدم و شم بازار یابی اکنون را مدیون او هستم. (البته تمام شخصیت فعلی من در این مرحله در حال حاضر نیمه فعال است.)

   2:احمد، پسر خاله ام که اختلاف سنی کمی داشتیم و در سال 62 در عملیات ایذایی در منطقه چیلات در دهلران قبل از عملیات خیبر مفقود شد و ستاره ای شد برای راهی که من داشتم و بیشتر نوشته های من، عمده گمشده ام،هنوز اوست.

   3: امام خمینی (ره) که از کنارش به راحتی نمیتوان گذشت. نسل اول و دوم انقلاب تحت تاثیر اندیشه های او قرار گرفت و همچنان هم او را دوست دارند. رهبری که مانند او را در هر صده باید جستجو کرد.کسی برتر از مهاتما گاندی...

   4: علی استاد فلسفه و انسان شناسی و ادبیات . 15 سالگی و کنگره سعر و ادبیات ایران و اشنایی با او. چهار سال با او شب و روز زیستم و نفس کشیدم . ادبیات را لحظه به لحظه نوشیدم و تاریخ و عرفان را .... کاش قدر خودشو میدونست و در جدالی نا برابر سنگ ها رو وا نمیکند... (هنوز مدیون فن خطابه تاثیر  گذار او در کلام هستم.)

   5: مسعود استاد سینما و عکاسی که یه چپ دست مهر پرست با تفکری اجتماعی و به روز که در لابلای روزانه هاش هنوز با کافکا چخوف مارکز و....زندگی میکنه حرف میزنه غذا میخوره و هنوز که هنوزه با همه هنر جو ها و دانشجوهاش ایین مهر پرستی رو داره . 

   6: تداعی دوست خوبی که در فشار روحی چند پاییز قبل در دنیای مجازی شناختمش . صبورو ارام. مهربان و در همه جا پا به پای اندیشه هایم بود و هست. دوستی که شخصیتی فراتر از زمان خودش دارد.

    7: حافظ را به جهت عظمت و بزرگیش در هیچ جایی نتوانستم کنار بگذارم. هنوز تاثیر حافظ را میتوان در نوشتار و گفتار ایرانیان و ایران پرستان مشاهده نمود.

   در پایان قسمت اول از دوستان خوبم ساحل افتاده ‌و  وصال و همره دل دعوت میکنم که میهمان ادامه بازی باشند.

             ****

     این پست روز پنجشنبه بود و قرار بود که بقیه رو جمعه بنویسم. اما برام مهمون اومد....

نظرات 5 + ارسال نظر
() جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:44

کسی رو دعوت نکردی؟

پیام جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:22

خوبه که میتونین راحت صحبت کنین. خیلی ها از اینکه عقاید شون رو بگن میترسن.بعضی ها از صحبتاتون خوششون نمیاد. اخه اونا نه امام رو دیده بودن و نه عقایدشو میشناختن. الان هم اگه یه کتاب ازش ببینن فکر میکنن که چی دیدن. راستش همینقد که داریم اروپا رو میشناسیم ایران و ایرانی بودن رو فراموش میکنیم. تازه فکر میکنن باید اینجا عقده هاشونو خالی کنن و هر چی دلشون میخواد بگن.

همه میتونن راحت باشن.مهم اینه که بدونی هستی...
امام یه شخصیت جهانیه.کسی که همه دربارش میدونن و در سیاست روز در جهان ایدولوژی و مکتب نظری اون در خیلی از دانشگاه ها تدریس میشه..البته در خارج هم که مخالفین امام وجود دارن. به خاطر اینکه روح انقلاب وابسته به روح و شخصیت امامه...
از اونجایی که قابل قیاس با هیچ شخصیت جهانی نیست مثالی براش ندارم.
وبلاگ کاملا خصوصیه.. شما هم همین کار رو انجام بدین...

هدا شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:37 http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام پویا جون
. . . چه جالب . . .
نمیدونم این ربطی داره یا نه ولی من خییییییییلی از شعرای حافظ خوشم میاد با اینکه اصلا نمیفهممشون :)
....
آپ کردم هاااااا
آرزومند آرزوهای شیرینت

سلام. من هم شیفته حافظ هستم.
ارتباط روح و روان هر ایرانی با حافظ کاملا بدیعی و واضحه...حتی اگه شعراشو کاملا معنا نکنه...

مرجان شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:27 http://anemone.blogsky.com

حافظ رو خوب گفتی ! از خوب کسی تاثیر گرفتی آفرین !

ممنون...

نیاز یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 21:23

جالب بود...ممنون که دعوتمو قبول کردین...شناختم بیشتر شد و این خیلی خوبه!...یه وقتایی اگه بی ادبی کردم عذرخواهی میکنم!

ممنون که منو دعوتکردین امیدوارم مطالب مفید بوده باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد